Start

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Coalitie in Gouda met Nieuwe Energie aan de slag!

Coalitieakkoord vierkantzaterdag 09 juni 2018 20:03 Op 6 juni hebben de coalitie partijen D66, ChristenUnie, PvdA, CDA en GroenLinks in het Huis van de Stad het coalitieakkoord getekend. De ChristenUnie is trots op het resultaat en gaat vol vertrouwen de komende periode binnen deze coalitie aan de slag. We zijn ook blij dat Corine Dijkstra opnieuw als onze wethouder aan de slag zal gaan voor onder andere het sociaal domein. lees verder

Coalitieakkoord in Gouda!

Theo_2017 vierkantzaterdag 02 juni 2018 21:01 De onderhandelaars van D66, ChristenUnie, PvdA, CDA en GroenLinks hebben vrijdagavond - na 70 uur onderhandelen en een marathonsessie op 1 juni van 12 uur - een akkoord bereikt voor het vormen van een nieuw stadsbestuur. lees verder

D66 en ChristenUnie nemen het initiatief in Gouda

Theo_2017 vierkantdinsdag 27 maart 2018 15:42 Vandaag, 26 maart, hebben de 13 partijen die deelnamen aan de verkiezingen in Gouda teruggeblikt op de verkiezingen en een duiding gegeven over het vervolg traject. lees verder

Nieuwe moskeeën in Gouda: Communicatie met de wijk Gouda-Oost moet beter!

Moskee Gouda Oost-2zaterdag 10 maart 2018 14:55 De islamitische gemeenschap in Gouda heeft al meer dan 10 jaar een uitdaging op het gebied van voldoende gebedsplaatsen. Na uitvoerig overleg met het moskeebestuur MIV Assalam en enkele direct betrokkenen zijn er nu kleinschalige oplossingen gevonden. Aan de Antwerpseweg 1 komt op het bedrijventerrein een islamitisch maatschappelijk cultureel centrum voor maximaal 350 bezoekers. De bestaande wijkmoskee De Rijkestraat wordt verplaatst naar het voormalige supermarktgebouw aan de Dunantsingel. lees verder

Naam IJsselhof moet blijven!

IJsselhofdonderdag 01 maart 2018 16:51 De laatste weken is er veel onrust in Gouda over de naamgeving van onze begraafplaats IJsselhof in Gouda. Onlangs is namelijk opeens de naam veranderd in “Yardenhuis Gouwestreek” en is aan de buitenzijde van de begraafplaats de naam “IJsselhof” nergens meer te bekennen. lees verder

Fiets-snel-weg van Gouda naar Rotterdam

Fietssnelwegdonderdag 15 februari 2018 22:32 Gouda – De ChristenUnie en SGP fracties van Gouda, Zuidplas, Capelle a.d. IJssel en Rotterdam springen 17 februari op de fiets. Hiermee willen ze aandacht vragen voor de fietssnelweg tussen Gouda en Rotterdam. Dat de fietssnelweg er moet komen is wel duidelijk maar de noodzakelijke verbeterpunten en de precieze route vragen om een goede uitwerking. lees verder
Verkiezingen

Uitkering vrouwen met boerka of nikab korten?

Theo_2017 vierkantzaterdag 10 februari 2018 11:27 Tijdens de behandeling van de visienota Integratie verraste het CDA in Gouda de andere raadsleden met het plan de uitkeringen van vrouwen die zich volledig sluieren te korten. De grote vraag is of we hier met een serieus probleem voor Gouda te maken hebben of dat we dit onder de vlag van “verkiezingsretoriek” moeten scharen. lees verder

lees meer nieuws