Start

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Bijdrage Kadernota 2018-2022 - ChristenUnie

Raad in zaal vierkantmaandag 03 juli 2017 19:04 De Goudse bestuurstrein rijdt op volle stoom en daar zijn we erg blij mee. Na een korte stop vorig jaar, waarbij de route werd verlegd, is de trein weer snel op gang gekomen. Er is ook een nieuw spoorboekje geschreven onder de naam “Actieprogramma Zakencoalitie” en er kwamen nieuwe stations, waarvan ik er een paar noem: “impuls voor cultuur”; “burgerparticipatie”, “Buurt Bestuurt” en “vernieuwing sociaal domein.” lees verder

JOOZ: Jong Ouderschap en Onbedoelde Zwangerschap

Jooz_vierkantmaandag 12 juni 2017 22:17 ‘Dat is toch niet mijn probleem’. Deze zin van een hulpverlener die niets deed om verloskundige hulp te regelen voor een jonge moeder zonder geld, schoot me in het verkeerde keelgat. Hendrina van Beek, maatschappelijk werker bij Siriz beschrijft haar verontwaardiging in het magazine van de VBOK. Deze verontwaardiging herken ik en dat motiveert ons als ChristenUnie om goed lokaal beleid te ontwikkelen. lees verder

Slecht onderhouden panden in Goudse binnenstad

turfmarktkerkvrijdag 31 maart 2017 19:17 Slecht onderhouden panden zijn volgens de ChristenUnie rotte kiezen in de binnenstad. Theo Krins, fractievoorzitter van de ChristenUnie, en Rob Schröder van het bewonersplatform Binnenstad zetten zich in voor het aanpakken van de slecht onderhouden panden in het centrum van Gouda. lees verder

Wethouder Dijkstra opent Goudse Jongeren Opvang

Jongeren opvangvrijdag 17 maart 2017 21:16 Afgelopen donderdag was een mooi moment voor Goudse jongeren die een zwervend bestaan leiden. Toen werd de Goudse Jongeren Opvang geopend door Corine Dijkstra. Dit initiatief biedt opvang en begeleiding aan jongeren die geen vaste woon of verblijfplaats meer hebben. In het ‘Kompas’ de opvanglocatie van het Leger des Heils in Gouda werken ze samen met Kwintes en Eleos aan het welzijn van deze jongeren. lees verder
Wethouder

Theo Krins 10 jaar raadslid voor de ChristenUnie

20170131_2_vierkantwoensdag 01 februari 2017 14:09 Op 31 januari 2007 werd Theo Krins als lid van de Gouds gemeenteraad geïnstalleerd. Precies tien jaar later, tijdens de fractievergadering van 31 januari 2017, heeft het bestuur van ChristenUnie Gouda bij dat moment stilgestaan. lees verder
Vereniging

lees meer nieuws