Start

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Fiets-snel-weg van Gouda naar Rotterdam

140327 Fractie CUdonderdag 15 februari 2018 22:32 Gouda – De ChristenUnie en SGP fracties van Gouda, Zuidplas, Capelle a.d. IJssel en Rotterdam springen 17 februari op de fiets. Hiermee willen ze aandacht vragen voor de fietssnelweg tussen Gouda en Rotterdam. Dat de fietssnelweg er moet komen is wel duidelijk maar de noodzakelijke verbeterpunten en de precieze route vragen om een goede uitwerking. lees verder
Verkiezingen

Uitkering vrouwen met boerka of nikab korten?

Theo_2017 vierkantzaterdag 10 februari 2018 11:27 Tijdens de behandeling van de visienota Integratie verraste het CDA in Gouda de andere raadsleden met het plan de uitkeringen van vrouwen die zich volledig sluieren te korten. De grote vraag is of we hier met een serieus probleem voor Gouda te maken hebben of dat we dit onder de vlag van “verkiezingsretoriek” moeten scharen. lees verder

Goudse raad in cijfertjes!

Raad in zaal vierkantwoensdag 24 januari 2018 21:58 Hoe hebben de verschillende Goudse partijen het in 2017 gedaan? Een belangrijke vraag, zeker met de verkiezingen in aantocht. Al die creatieve en sympathieke verkiezingsstunts zijn leuk maar dat zegt niets over de kwaliteit van raadsleden en politieke partijen. Daarom een poging om op basis van statistiek een meer objectief beeld te geven. lees verder

Belastingdienst stopt met ondersteuning belastingaangiftes

Anna_2017 vierkantzaterdag 13 januari 2018 11:05 “De Belastingdienst stopt met de ondersteuning van belastingaangiftes bij Olympia”, zo berichtte het Algemeen Dagblad op 11 januari jl. Mensen die toch hulp nodig hebben, kunnen daarvoor terecht in Leiden of Den Haag. De ChristenUnie heeft naar aanleiding van dit krantenartikel de volgende vragen gesteld: lees verder

De ChristenUnie deelt nieuwjaarskaarten uit aan ouderen