Zorg voor elkaar.... Bakken maar!

Perentaart.jpgdinsdag 02 maart 2021 19:05

Omzien naar elkaar, zorg dragen voor je naaste hoort bij het DNA van de ChristenUnie. En omdat we het niet alleen bij mooie woorden houden gaan we aan de slag en dagen jou ook uit.

Juist in een lastige tijd is het belangrijk om gezien te worden, om een teken van meeleven te krijgen, mensen die het moeilijk hebben te bemoedigen. Daarom vragen we jou om een 'toffe Perentaart' of een ander creatief baksel te maken. Jouw bakprestatie mag je dan weggeven aan iemand die je een toffe peer vindt of wie je een hart onder de riem wil steken.

Een eenvoudig en coronaproof idee waarmee jij de #zorgvoorelkaar handen en voeten geeft.

Bak een taart, maak er een foto van en vertel waarom en naar wie je deze taart gaat brengen:

• een ondernemer die het zwaar heeft in deze crisis
  • een vrijwilliger
  • een jongere/student/studentenvereniging
  • iemand die werkt in de zorg/onderwijs/politie
  • iemand die eenzaam is in deze tijd
  • een gezin waarvoor het thuiswerken en thuisonderwijs een enorme klus was.

1. Deel je taart met ons in je story of post met #voorelkaar en tag ons. Doe dit uiterlijk zaterdag 6 maart

• Insta: @cugouda
  • Twitter: @CUGouda
  • Facebook: @christenunieGouda

2. Vertel waarom en naar wie de taart gaat.

3. Laat vooral je creativiteit en je empathie de vrije loop gaan.

De mooiste taart of het mooiste verhaal krijgt van ons een Goudse Taart! Ter inspiratie hebben wij het recept van een perentaart opgenomen #toffepeer!

Ingrediënten: 125 gram bloem, 125 gram boter, 5 (zachte) peren, 100 gram witte basterdsuiker, 3 eieren en 1 zakje vanillesuiker, een snufje zout. Een vlaaivorm!

Aan de slag:

1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Smelt de boter
  2. Klop de eieren dik met de suiker, roer de boter erdoor, vervolgens steeds een beetje de bloem. Tot slot de vanille.
  3. Schil de peren en verwijder het klokhuis, deel ze in kwarten.
  4. Giet een beetje beslag in de vorm, leg de gesneden peren erop met de bolle kant naar boven en de punten naar het midden. Giet dan de rest van het beslag erover
  5. Bak de vlaai ongeveer 45 minuten, in ieder geval totdat deze luchtig en goudbruin is.

Uitdelen: bezorg de taart bij iemand die echt even aandacht verdient in deze tijd! Houd je daarbij natuurlijk aan de Corona-maatregelen.

Zorg voor elkaar.....Bakken maar!

Vereniging