Kiezen voor wat echt telt

Oud en jong.jpgmaandag 15 februari 2021 19:11

In de afgelopen periode is ChristenUnie Gouda op zoek gegaan naar initiatieven die tellen en de top is bekend!

Wat telt echt? Deze coronacrisis heeft ons scherper laten zien wat echt telt. Hoe we als mensen op elkaar zijn aangewezen. Wij zijn niet allereerst een individu maar we zijn onderdeel van een web van relaties waarin we tot bloei komen en onszelf worden. Wat echt telt is dan ook zorg voor elkaar, zorg voor de schepping en van economische groei naar economische bloei. Dit leidde tot een zoektocht naar de zorgzaamste van Gouda, duurzaamste van Gouda en maatschappelijk verantwoorde ondernemingen van Gouda.

Een onafhankelijke jury heeft de nominaties beoordeeld en dit is de top geworden (in willekeurige volgorde). Voor zorgzaamste van Gouda zijn Inloophuis Domino, de Voedselbank en ‘t Swanenburghshofje genomineerd. Bureau Ris, Appel & Ei en Bag-again maken kans op de eretitel duurzaamste van Gouda. De vijf genomineerde maatschappelijke verantwoorde ondernemingen van Gouda zijn Karakter, Stichting The Melting Shop, Lunchcafé Juuls, Het Bruisnest en Carapax IT.

ChristenUnie Gouda moedigt goede initiatieven aan op de gebieden van zorgzaamheid, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarom zullen alle elf de initiatieven extra aandacht krijgen de komende tijd. Houd hiervoor de social media pagina’s van ChristenUnie Gouda in de gaten.

Op donderdag 4 maart zal er uit de drie duurzaamste en de drie zorgzaamste initiatieven gekozen worden wie de eretitel krijgt: duurzaamste of zorgzaamste van Gouda 2021.

Vereniging