Vertrek Theo Krins

Theo_2017 vierkantwoensdag 19 mei 2021 10:10

Fractievoorzitter Theo Krins heeft laten weten dat hij met ingang van 1 augustus 2021 voorzitter wordt van de SOG. De SOG is in de Goudse binnenstad de koepelorganisatie van de daar gevestigde ondernemers.

Theo licht zijn overstap naar de SOG toe:
“Ik heb altijd gezegd dat ik mij ook na de politiek wil blijven inzetten voor onze stad. Tegelijkertijd zocht de SOG een onafhankelijke voorzitter. Ik zie ernaar uit om met een enthousiaste club mensen aan de slag te gaan voor de ondernemers in de binnenstad.”

Hoewel Theo al eerder heeft aangegeven na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 niet terug te keren vinden we het jammer dat Theo deze zomer al vertrekt.

Theo heeft sinds 2007 voor de ChristenUnie deel uitgemaakt van gemeenteraad, waarin hij sinds 2014 de rol van fractievoorzitter vervulde. Theo heeft zijn werk in de gemeenteraad met veel inzet en ambitie vormgegeven. Daarbij was zichtbaar dat hij passie voor de stad Gouda heeft en bereid was om daar veel tijd en energie in te stoppen. Door middel van zijn blogs heeft hij zijn lezers deelgenoot gemaakt van wat hem bezighield en zo de politiek dichter bij de inwoners gebracht.

We zijn Theo dankbaar voor wat hij voor de ChristenUnie en voor Gouda heeft kunnen betekenen. We zijn blij dat hij als voorzitter van de SOG zijn gedrevenheid voor onze stad ook de komende tijd opnieuw kan laten zien.

Op 7 juli a.s. zal, tijdens de laatste raadsvergadering voor het zomerreces, door de burgemeester afscheid genomen worden van Theo. Tijdens diezelfde vergadering zal een nieuw raadslid voor de ChristenUnie worden geïnstalleerd.

Tijdens de ALV van 29 juni a.s. zullen we aandacht schenken aan het aanstaande vertrek van Theo. Aan het eind van de zomer hopen we uitgebreider afscheid van Theo te nemen.

Bestuur ChristenUnie Gouda

Vereniging