Jury voor ‘Beste Zorgidee van Gouda’ is bekend

Verpleegster oude vrouw 2dinsdag 05 januari 2016 19:00

Gouda – Voor het ‘Beste Zorgidee van Gouda’ zijn de juryleden nu bekend. Deze jury zal op 25 januari 2016 in het Huis van de Stad het beste Zorgidee selecteren uit de inzendingen. Met het Beste ZorgIdee wil de ChristenUnie een impuls geven aan de vernieuwing van zorg in Gouda.

Beste Zorgidee

Na de lancering van de website www.bestezorgideevangouda.nl zijn er niet alleen veel bezoekers op de site geweest maar zijn er ook 5 zorgideeën ingediend. Hiermee blijkt de grote betrokkenheid van Gouwenaren bij de zorg. Wout Schonewille: ‘Gouwenaren zelf de regie geven en mee laten denken en doen in de zorgvernieuwing is veel effectiever dan constant praten over bezuinigingen in de zorg’. Met het Beste Zorgidee wil de ChristenUnie deze cultuuromslag ondersteunen. Op de website kunnen zorgvragers, professionals, mantelzorgers, familieleden en creatieve denkers goede ideeën en verbeteringen voor de zorg indienen. Op maandag 25 januari ’16 zullen deze ideeën zich presenteren tijdens een thema avond in het Huis van de Stad.

Jury

De Zorgideeën worden beoordeeld door een deskundige jury die de moeilijke taak heeft om het ‘Beste Zorgidee van Gouda’ te kiezen. De jury bestaat uit 3 leden met een eigen specifieke deskundigheid. Mevr. Esmé Wiegman, directeur van de Nederlandse Patiënten Vereniging, zal vooral het cliëntenperspectief vertegenwoordigen. Dhr. Piet van der Sluijs heeft als wethouder in Gouda, Utrecht en Ridderkerk een brede politieke ervaring in het sociaal domein. Het perspectief vanuit de zorgaanbieders wordt ingebracht door dhr. Rob van de Beek, directeur Zorg en Wonen bij St. Philadelphia Zorg.

Meedoen

Voor het Beste Zorgidee van Gouda kunnen nog steeds ideeën worden ingediend via de website. Op woensdag 20 januari 2016 sluit pas de mogelijkheid van het indienen van zorgideeën. Bezoekers kunnen op de site ook stemmen voor het Beste Zorgidee door zorgsterren te geven aan de ideeën op www.bestezorgideevangouda.nl Op 25 januari 2016 om 20.00 uur is iedereen welkom in het Huis van de Stad om zelf te zien wie het Beste Zorgidee van Gouda heeft gewonnen.

Archief > 2016 > januari