Finalisten Beste Zorgidee zijn bekend

bzivg_logo-300x156 vierkantwoensdag 20 januari 2016 22:20

Gouda – De vijf finalisten voor het ‘Beste Zorgidee van Gouda’ zijn bekend. De selectie van de vijf beste ideeën vond plaats door de waardering die Zorgvernieuwers op de site konden geven. Op 25 januari 2016 zal in het Huis van de Stad het beste zorgidee gekozen worden door een deskundige jury.

Vernieuwing

Na de lancering van de website www.bestezorgideevangouda.nl zijn er niet alleen veel bezoekers op de site geweest maar zijn er ook meer dan 10 zorgideeën ingediend. Met het ‘Beste Zorgidee van Gouda’ wil de ChristenUnie Gouwenaren betrekken bij de transformatie van de zorg. ‘De vernieuwing van de zorg vraagt een inzet van iedereen’ volgens Wout Schonewille, ‘dit kunnen we niet alleen overlaten aan de gemeente en de zorgaanbieders’. Dat is de reden waarom zorgvragers, professionals, mantelzorgers, familieleden en creatieve denkers uitgedaagd zijn om goede ideeën en verbeteringen voor de zorg in te dienen.

Finalisten

De Zorgideeën die ingediend zijn werden beoordeeld door unieke bezoekers van de website. Deze Zorgvernieuwers konden ‘sterren’ toekennen waardoor de vijf zorgideeën met de hoogste waardering geselecteerd zijn. Het ‘Netwerk samen voor Gouda’ richt zich op jongeren die een netwerk willen zijn voor mensen die extra steun nodig hebben. De ‘Multiculturele lunch’ wil door samen eten niet alleen mensen aan elkaar verbinden maar ook de taalontwikkeling stimuleren. Een zorgcoöperatie in de Gouwestreek is het idee van ‘Wijzelf Gouwestreek’. Het bieden van ‘Culturele activiteiten aan verpleeghuisbewoners of mantelzorgers’ is de vierde finalist. Met een ‘Vernieuwde visie op wonen’ hopen de indieners te investeren in relaties die van betekenis zijn bij het krijgen en ontvangen van zorg, bijvoorbeeld door een leefgemeenschap in Westergouwe.

Welkom

Op maandag 25 januari 2016 zal het Beste Zorgidee van Gouda gekozen worden door een jury van deskundigen. Deze jury bestaat uit mevr. Esmé Wiegman (directeur van de Nederlandse Patiënten Vereniging) dhr. Piet van der Sluijs (voormalig wethouder in Gouda, Utrecht en Ridderkerk)  en dhr. Rob van de Beek (directeur Zorg en Wonen bij St. Philadelphia Zorg). Op 25 januari 2016 om 20.00 uur, inloop om 19.30 uur, is iedereen welkom in het Huis van de Stad om zelf te zien wie het Beste Zorgidee van Gouda heeft gewonnen.

Archief > 2016 > januari