ChristenUnie wil leren van experts Sociaal domein

Expertmeetingdinsdag 27 februari 2018 10:54

Gouda – De ChristenUnie wil goed voorbereid zijn voor de komende vier jaar. Daarom organiseert de fractie een expertmeeting op 6 maart met professionals uit het sociaal domein. Met deze besloten bijeenkomst wil de ChristenUnie leren van de ervaring en kennis van zorg-professionals.

Na het opstellen van het verkiezingsprogramma, de campagne en daarna de uitslag van de verkiezingen wil de ChristenUnie aan het werk. Hiervoor zijn zo’n 50 professionals uitgenodigd om hun ervaringen en expertise te delen. Op basis van deze informatie gaat de ChristenUnie de komende 4 jaar zich weer hard maken voor goede zorg en welzijn in Gouda.

De thema’s waar op 6 maart over gesproken wordt zijn:

• Latten of Samenwonen, levensbestendig wonen voor ouderen.
  • Vreemdeling of Burger, integreren en samenleven
  • Inkomen of Schulden, werk en inkomen voor iedereen
  • Kind of Probleem, jeugdzorg en opvoeding.

Rondom deze thema’s zijn diverse experts uitgenodigd die in gesprek gaan met elkaar en met wethouder Corine Dijkstra en fractieleden. We hopen als ChristenUnie hiermee knelpunten maar ook oplossingen boven tafel te krijgen.

‘De politiek is soms te druk met zichzelf of met het controleren van het college dat we vergeten om te luisteren naar de deskundigen’ aldus Wout Schonewille. ‘De vorige expertmeeting in maart 2016 heeft ons als fractie echt geholpen bij het maken van beleid. Het is belangrijk om niet alleen te luisteren maar ook de zorg-professionals het vertrouwen te geven. Teveel administratieve last in de zorg wordt veroorzaakt doordat gemeenten alles willen controleren en dat kan echt anders’.

Verkiezingen

Archief > 2018 > februari