ChristenUnie op bezoek bij: Hospice Midden-Holland

Thera_klein_vierkantdonderdag 16 april 2015 20:50

De ChristenUnie heeft een werkbezoek georganiseerd bij Terminale zorg Thuis en Hospice Midden Holland. Voor de ChristenUnie is zorg in de laatste levensfase, geleverd door zoveel vrijwilligers belangrijk en waardevol en daarom alle aandacht waard.

Het Hospice heeft een prachtige ligging aan de Bloemendaalse weg in Gouda waar we hartelijk ontvangen werden door de directeur Marianne Boone, coördinator  Machteld van Rosmalen en vrijwilligster Bep Tetteroo.

Het werkgebied van Terminale zorg thuis en Hospice Midden Holland heeft een flinke reikwijdte. Van Boskoop tot Schoonhoven en van Bodegraven tot Krimpen a/d Lek.

Er zijn rond 60 vrijwilligers actief in de thuiszorg en evenzoveel in het hospice.

De zorg die geboden wordt in de thuiszorg en in het hospice heeft als doelstelling om kwalitatief goede zorg te bieden in een (bijna) thuissituatie tijdens de laatste levensfase.

Het prachtige motto van de vrijwilligers is 'er zijn' voor de gasten.

Ook in de vrijwillige terminale zorg is de laatste tijd een verschuiving gaande. Er wordt in eerste instantie gekozen voor informele zorg voordat men overgaat tot de formele zorg. Dat betekent concreet voor de vrijwilligers dat zij steeds vaker ook mensen wassen. Deze uitbreiding van taken voor vrijwilligers is nogal intensief. De vrijwilligers worden echter goed toegerust en ondersteund bij deze extra taken.

Het was een indrukwekkend en waardevol bezoek. Waarbij we als ChristenUnie onze waardering hebben uitgesproken voor al die mensen die dit bijzondere werk doen. Mensen die belangeloos zorgen voor hun familie, vrienden en (on)bekenden in hun laatste levensfase, zijn  echte helden in onze ik-leving  Zij verdienen Gouds ereburgerschap.

Thera de Haan

Reacties op 'ChristenUnie op bezoek bij: Hospice Midden-Holland'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.