ChristenUnie steekt handen uit de mouwen

Leger des Heils CU 2dinsdag 31 mei 2016 20:41

Afgelopen weekend hebben zowel de ChristenUnie raadsleden als de jongeren (Perspectief leden) de handen uit de mouwen gestoken via St. Present. Op vrijdagavond is er gegeten en gebowld met dak en thuislozen van het Leger des Heils en op zaterdagochtend hebben we De Klup geholpen bij de Hofstedendagen.

Mooi dat St. Present het mogelijk maakt dat mensen aan elkaar gegeven worden en zo van betekenis kunnen zijn. Daarbij is de typering hulpvrager – hulpgever niet passend want telkens weer blijkt dat het voor alle betrokkenen leerzaam is. Het bijzondere is dat ieder mens iets te geven heeft en dat bleek ook afgelopen weekend weer.

Vrijdagmiddag heeft de ChristenUnie eerst een rondleiding gehad op de locatie ‘Kompas’ van het Leger des Heils. Naast de goede organisatie en de planmatige aanpak viel ook de beschikbare ruimte op. Er is meer ruimte in het Kompas dan het aantal toegestane plaatsen door gemeente Gouda. Volgens ons biedt dit kansen voor met name de doelgroep 18+ die bekend staan als bankhoppers en telkens weer een aantal nachten bij vrienden moeten slapen. Na de rondleiding zijn we de keuken ingedoken voor de broodjes kroket die met enthousiasme werden genuttigd.

Met de kroketten achter de kiezen hebben we ons stukgebeten op de bowlingbaan. Het was erg gezellig en goed om op een ontspannende manier bezig te zijn en gesprekken te voeren met zowel cliënten als begeleiders. Hierdoor krijgen wij als politiek meer zicht op het leven en mogelijke kansen voor de dak en thuislozen in Gouda.

Op zaterdagmorgen waren we als ChristenUnie te gast bij de Klup, een enthousiaste organisatie van professionals en vrijwilligers die vrijetijdsbesteding biedt aan diverse groepen zoals licht verstandelijk gehandicapten. De Klup hoeve, aan de Bloemendaalseweg, moest klaargemaakt worden voor de Hofstedendagen. Een uitgelezen kans om de omgeving kennis te laten maken met alles wat de Klup doet voor Gouda. Uiteindelijk zijn het organisaties zoals de Klup die het verschil kunnen maken in het leven van mensen die wat extra zorg nodig hebben. En daarom willen we als ChristenUnie dit van harte steunen.

Reacties op 'ChristenUnie steekt handen uit de mouwen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.